*

naish

• 260
Re: Hoeveel KEF luisteraars op dit forum?
« Reactie #270 Gepost op: 20 december 2017, 21:04:26 »
En even de beloofde foto.

*

Rubble

• 10378
« Reactie #271 Gepost op: 20 december 2017, 21:06:35 »
"We sleep in separate rooms, we have dinner apart, we take separate vacations - we're doing everything we can to keep our marriage together."

Rodney Dangerfield

*

minplus

• 7675
  • relax, don't do it
« Reactie #272 Gepost op: 20 december 2017, 21:23:40 »
X2, niets aan toe te voegen. :-*
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

Wim72

• 1571
« Reactie #273 Gepost op: 20 december 2017, 21:39:41 »
Prachtig, alleen 2x de LS50 of ook nog een supwoefert voor ondersteuning in het laag?
« Laatst bewerkt op: 20 december 2017, 21:41:46 door Wim72 »

*

Tdo

• 10782
  • Smurf?!
« Reactie #274 Gepost op: 20 december 2017, 21:55:06 »
Mooi, heel mooi!  ^-^

*

Alex

• 3147
  • HiFi virus besmet sinds 1978
« Reactie #275 Gepost op: 22 december 2017, 13:26:43 »
Goeie herinneringen aan Chorale en Corelli. Maar ook zo'n kleintje als de C10.

die Chorale, Corelli en de C10 heb ik zelf ook in huis, allemaal aangenaam om naar te luisteren
daarnaast ook de C60 en in de hoofdset in de huiskamer staan 2 RR105/3's   

Kef krijg ik niet zo snel uit preferred_list ....

*)  Success is getting what you want. Happiness is liking what you get.

VPI Scout - Grado Platinum wood
 Kenwood L-1000c/L1000m
 KEF R105/3
 Sony DVP-9000es
 Sony CDP-920Q
 Sonos Connect & RDAC
 Apple Airport Expres
 Sony STR-DA50es + KEF KTH2005

+ MicroSeiki / JBE / VPI / Technics / D

« Reactie #276 Gepost op: 27 december 2017, 17:46:21 »
Hallo nieuw hier.. Heb de kef q60 en de Corelli. De q60 zitten aangesloten op de Pioneer sa 8100, dat klinkt super!

*

jpio

• 4345
  • dik tevreden met dunne vliezen
« Reactie #277 Gepost op: 27 december 2017, 17:56:50 »
Met de Pioneer zit je in elk geval goed :D ;)
Pioneer 20 serie, Onkyo-D, HK, Nakamichi, Philips 104, Planars 1.5 QR, 2x Rel T2, Alesys monitor.

*

Heintje

• 1441
« Reactie #278 Gepost op: 31 december 2017, 00:30:04 »
De LS50 heb ik 2 weken geleden nog mogen beluisteren bij een vriend van mij in de huiskamer, op mijn Lyngdorf 2170 (uitgeleend en daar eerst even ingemeten voordat we gingen luisteren) en dat klonk hartstikke mooi.
Een prachtig geluidsbeeld en (nét) voldoende bas (door de Lyngdorf, die heel "neutraal" klinkt).
Maar dat was ook gewenst (zij hij), omdat daar vooral naar klein hout en strijk wordt geluisterd.
Als ik mij niet vergis, wordt momenteel een Lyngdorf aangeschaft (want ik heb de mijne weer terug), omdat het een fijne combinatie is.

En ik werd in Veldhoven een tijdje geleden prettig verrast door de actieve LS50-versie: die deden het prima in die enorme ruimte.

*

Wim72

• 1571
« Reactie #279 Gepost op: 31 december 2017, 02:25:28 »
Niet schel of scherp? Naar zijn afmetingen vindt ik het laag goed, laag is nu eenmaal beperkt door zijn klein speakeroppervlak en weinig kastruimte en zal nooit een vloerstaander worden...

*

Heintje

• 1441
« Reactie #280 Gepost op: 31 december 2017, 11:24:57 »
Ik denk dat dat een beetje wordt bepaald door zijn natuurlijke leefomgeving, de akoestiek van de kamer: als het ding in een harde kamer staat, is de kans dat hij schel klinkt groter. Ook zou hij in een beetje bas-vriendelijke omgeving moeten staan om tot zijn volle recht te komen.
En als het toegeleverde signaal niet helemaal netjes is kan hij ook schel klinken.

Maar dit zijn natuurlijk allemaal gemeenplaatsen.
Ik hou zelf wel van een helder analytisch geluid en dat balanceert ook vaak op de grens tussen detail en "tetteren".
De kunst is het om ze aan de juiste kant van de grens te houden en dat heb je zelf in de hand.

Kern van de zaak is dat ik ze diverse malen bovenmatig heb horen presteren in een omgeving die ze goed tot hun recht laat komen.

*

minplus

• 7675
  • relax, don't do it
« Reactie #281 Gepost op: 31 december 2017, 17:51:10 »
Ik denk dat dat een beetje wordt bepaald door zijn natuurlijke leefomgeving, de akoestiek van de kamer: als het ding in een harde kamer staat, is de kans dat hij schel klinkt groter. Ook zou hij in een beetje bas-vriendelijke omgeving moeten staan om tot zijn volle recht te komen.
En als het toegeleverde signaal niet helemaal netjes is kan hij ook schel klinken.

Ik hou zelf wel van een helder analytisch geluid en dat balanceert ook vaak op de grens tussen detail en "tetteren".
De kunst is het om ze aan de juiste kant van de grens te houden en dat heb je zelf in de hand.

Kern van de zaak is dat ik ze diverse malen bovenmatig heb horen presteren in een omgeving die ze goed tot hun recht laat komen.

Wat die akoestiek betreft hier even wat lezen over de heer Van de Meulen. Moest hier meteen aan denken. Beginnen bij mijn bezoek aan Theo en dan een paar pagina's lezen t/m het bericht van Theo over de akoestiek. Wat was dat toch een bijzondere man. Kon je maar terug in de tijd en hem nog een keer bezoeken.

https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=24708.255
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #282 Gepost op: 2 februari 2018, 19:39:43 »
Bij ons hier KEF luisteren tegen wil en dank. het gekef van de buurhondjes. ;) :-\

*

Wim72

• 1571
« Reactie #283 Gepost op: 2 februari 2018, 23:17:19 »
Bij ons hier KEF luisteren tegen wil en dank. het gekef van de buurhondjes. ;) :-\

Wel lekker goedkoop deze Kef's... ;D

*

hrcc

• 642
« Reactie #284 Gepost op: 3 februari 2018, 08:35:15 »

Wat die akoestiek betreft hier even wat lezen over de heer Van de Meulen. Moest hier meteen aan denken. Beginnen bij mijn bezoek aan Theo en dan een paar pagina's lezen t/m het bericht van Theo over de akoestiek. Wat was dat toch een bijzondere man. Kon je maar terug in de tijd en hem nog een keer bezoeken.

https://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=24708.255

Leuk om terug te lezen !
vriendelijke groet,
cees

luistert allen naar fip radio: jazz en wijde omstreken !