kabels
« Gepost op: 20 augustus 2006, 17:13:57 »
ik heb een avr-135 + dvd22 van h/k+hkts 8(speakerset)
nou heb ik de bij zittende speaker kabels gebruikt,weet niet de doorsnee ervan
maar erg dik zijn ze niet.
zou je veel verschil horen met dikkere(kwaliteit)kabels ???

alvast bedankt   walter

*

TANNOY

• 39604
Re: kabels
« Reactie #1 Gepost op: 20 augustus 2006, 17:32:57 »
ik heb een avr-135 + dvd22 van h/k+hkts 8(speakerset)
nou heb ik de bij zittende speaker kabels gebruikt,weet niet de doorsnee ervan
maar erg dik zijn ze niet.

alvast bedankt   walter
NEEEEE!!! :D

*

Koei

• 1179
« Reactie #2 Gepost op: 20 augustus 2006, 20:22:34 »
Pleur er 1.5mm^2 kabels op van de lokale bouwmarkt als je je er druk om maakt :)
Thou shalt remember that guns, bitches and bling were never part of the four elements and never will be.

« Reactie #3 Gepost op: 20 augustus 2006, 20:47:18 »
Heren, een zinnig advies moet toch kunnen met zoveel postings op jullie naam. >:(

Laat je eens adviseren door een goede hifi winkel, daar vind je (als het goed is...) mensen met kennis van zaken.
And They're coming to take me away ha ha
They're coming to take me away ho ho he he ha ha
To the funny farm where life is beautiful all the time, and I'll be happy to see those nice young men in their clean white coats and they're coming to take me away ha ha

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #4 Gepost op: 20 augustus 2006, 20:50:47 »
Heren, een zinnig advies moet toch kunnen met zoveel postings op jullie naam. >:(

Laat je eens adviseren door een goede hifi winkel, daar vind je (als het goed is...) mensen met kennis van zaken.
nou hij vraagt zou je veel verschil horen?
nou das nee!
wil je het anders horen?

aha een goede hifiwinkel,die willen vast wel wat verkopen niet??

die mensen met kennis van zaken zullen je vast een redelijk kabeltje verkopen van een aanta; euro de meter ,die niet beter presteerd dan het goedekope kabeltje van de gamma,of niet eens beter dan hetstandaard kabeltje,zeker met het oog op de gebruikte speakers cq apparatuur!

zo beter?? ;D

« Reactie #5 Gepost op: 20 augustus 2006, 20:56:34 »
Nee. Ben je zo aan die 8000+ posts gekomen?
Een *goede* adviseur zal je geen peperdure kabel "door de strot douwen"!
Dat een winkel iets wil verkopen is overigens een feit.

Ik heb zelf geen ervaring met genoemde apparatuur, maar denk dat er met een andere kabel zeker wel een kwaliteitsverbetering mogelijk zal zijn. Dat hoeft niet per se een dure of dikke kabel te zijn.

Maar laten we aub hier niet een kabeldiscussie beginnen... ::)
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2006, 20:58:23 door Dr. Bailey »
To the funny farm where life is beautiful all the time, and I'll be happy to see those nice young men in their clean white coats and they're coming to take me away ha ha

*

Satch

• 9846
  • We need more cowbell.
    • Ongezond audioverstand
« Reactie #6 Gepost op: 20 augustus 2006, 22:09:35 »

Nou ja, daar lijkt een forum me een uitgelezen plaats voor, nietwaar? Maar goed, misschien is daar al genoeg over geschreven. Ik zou de kabel vervangen door hooguit 2,5 mm2 kabel en me er verder niet druk om maken. Zorg dat de kabel voor zover mogelijk niet langs stroomkabels loopt en alle plussen en minnen correct zijn aangesloten en geniet verder van de muziek/film. Voor het geld dat je bespaart door geen dure kabels te kopen kun je een heleboel cd's of dvd's kopen, en dat is nog altijd de grootste verbetering van elke set.

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #7 Gepost op: 20 augustus 2006, 22:16:27 »

Ik heb zelf geen ervaring met genoemde apparatuur, maar denk dat er met een andere kabel zeker wel een kwaliteitsverbetering mogelijk zal zijn. Dat hoeft niet per se een dure of dikke kabel te zijn.

wat maakt het jou nou uit hoeveel postings ik heb??
lekker belangrijk!!
als je je eens verdiept en de genoemde apparatuur dan zal je weten dat een gewoon kabeltje van 2,5mm het perfect zal doen!\
als jij dan nog vind dat er een verbetering te vinden is......prima das jouw mening!

en ik zeg gewoon nee de verbetering is nie groot!

en ik weet niet of de poster in de buurt woont bij me?
hij kan zo een stel luidspreker snoeren ophalen om te testen!

kan ook zijn speakers hier aansluiten!

ik had het ook niet over peperduur ik had het over een aantal euros!!
ik denk wel dat de dikte ertoe doet,2,5 is erg verantwoord daarvoor!

*

tito

• 9663
« Reactie #8 Gepost op: 20 augustus 2006, 23:36:38 »

Hangt ook van de lengte af.  ;)

« Reactie #9 Gepost op: 20 augustus 2006, 23:41:23 »
Kijk... da's een antwoord wat hout snijdt.

*

TANNOY

• 39604
« Reactie #10 Gepost op: 21 augustus 2006, 17:44:28 »

Hangt ook van de lengte af.  ;)
op de 50 meter wel! ;D ;D ;D

groot huisje! ;D ;D

nee niet op de genoemde apparatuur is mijn mening!

*

Benco

• 5395
  • Music was my 1st love and it will be my last !
« Reactie #11 Gepost op: 21 augustus 2006, 20:19:06 »
Ik ken de genoemde aparatuur niet dus kan niet zegen of het verschil groot gaat zijn ... materiaal van de kabel (legeringen) hebben invloed op de klank , op een goeie set is dat hoorbaar (als je over een goed gehoor beschikt) 10% van je setprijs aan kabels geven om de set aan te sluiten is meestal een goeie zaak , meer is  dikwijls zonde van de kabels , minder is dikwijls zonde van de toestellen ...

*

art

• 8850
« Reactie #12 Gepost op: 21 augustus 2006, 21:55:00 »
Ik ken de genoemde aparatuur niet dus kan niet zegen of het verschil groot gaat zijn ... materiaal van de kabel (legeringen) hebben invloed op de klank , op een goeie set is dat hoorbaar (als je over een goed gehoor beschikt) 10% van je setprijs aan kabels geven om de set aan te sluiten is meestal een goeie zaak , meer is  dikwijls zonde van de kabels , minder is dikwijls zonde van de toestellen ...

Eerst effe je basics hier doen (of Googlen  ;D ) en dan verder:

http://www.breem.nl/

*

muziekfreak

« Reactie #13 Gepost op: 19 september 2006, 06:57:49 »

Redelijk mee-eens, echter zijn er maar bizar weinig kabels die een verschil laten horen. Denk aan b v MIT die gevuld zijn met condensatoren,smoorspoelen,weerstanden die knijpen het hoog af letterlijk (is gemeten met scoop) moet je maar net van houden.

Maar denk maar niet dat een goede goedkope kabel, die een mooie teflon mantel bezit en een mooie koperen ader zegmaar. Door een dikke Siltech gold eruit wordt gespeeld.

Kabels hebben maar een functie een geluidssignaal doorgeven, als er verschillen zijn praat je over nuance verschillen. Voor de een is het een dikke 500waard een setje kabels. Ik ben die tijd gelukkig voorbij, ik heb zelfs mijn MIT in de kast gegooid en een mooie simpele LS kabel eraan hangen.

Er zijn genoeg merken die voor schappelijke prijzen mooi interlinks en ls kabels leveren. Dat hoeft echt geen 100rd euris tekosten iig, maar zoals altijd je oren tellen het meest.

Zo ken ik mensen die zweren bij XLR, gebalanceerd draaien. Grappige is vaak de componenten zijn dan geen-eens gebalanceerd opgebouwd. Dus kun je donderop tegen zeggen als ik die amp openschroef. Dat die XLR een aftakking is van de cinch aansluiting  ;D

Is toch humor, geen verschil in theorie, maar in de praktijk. Nouja kort houden, ik wilde dat ik van die superoren had  ;D

beantwoord dit je vraag  ::)

*

tannoy2

• 278
  • vliezerige
« Reactie #14 Gepost op: 8 december 2006, 16:50:41 »

Dream on!