Re: Wat was jou eerste Bandrecorder???
« Reactie #30 Gepost op: 22 november 2004, 22:09:26 »
Hmm....

En mijn eerste woordje was *opa*

Ja, daar kwam natuurlijk die bandrecorder vandaan..... :D

Wat denken jullie: worden bandrecorderfans geboren of door de tijd heen zo gevormd????

« Reactie #31 Gepost op: 22 november 2004, 22:10:04 »
Hij is geen jonge liefhebber (ook geen ouwe bok ;)), maar hij voedt z'n kinders al goed op: In de kinderwagen voor de 635.

Jullie hebben het toch niet over mij hè?

Voel je jezelf al aangesproken dan??? :P

*

dreeke

• 9093
« Reactie #32 Gepost op: 22 november 2004, 22:18:01 »
Hmm....

En mijn eerste woordje was *opa*

Ja, daar kwam natuurlijk die bandrecorder vandaan..... :D

Wat denken jullie: worden bandrecorderfans geboren of door de tijd heen zo gevormd????
Gevormd. :)
In mijn geval weet ik 100% dat het door de B77 van mijn ouders komt...

Naar het schijnt vond ik die grote spoelen geweldig, vooral "de witte haspel" (de enige maxell spoel die erbij was, de rest was posso, basf en plastic spoelen)
« Laatst bewerkt op: 22 november 2004, 22:27:11 door dreeke »
Reel to reel decks:  Tandberg TD20A  -  Teac A-7300  -  Teac X-10R  -  Teac X-7  -  Revox A77  -  Dokorder 1120  -  Akai GX-266D  -  Technics RS-715US
Bandrecordertjes:  Aristona SA6147  -  Grundig TK-2200

*

Integra

• 10367
  • Teac / Tascam freak!!!
« Reactie #33 Gepost op: 22 november 2004, 22:24:10 »
Ik weet het niet.
De kleine meid van een kameraad van mij zat met grote ogen te kijken naar mijn Tascam.
Ook de filmprojector had nogal een impact op haar   :)

*

BunnY

• 17925
  • DON'T PANIC!!
« Reactie #34 Gepost op: 23 november 2004, 17:06:18 »
Verjaar jij op 1 januari?
Dat zou ik niet echt leuk vinden... maar ja, je kiest er zelf niet voor

MVg
We'll see about that !!

*

Bodemjager

• 1603
  • Music was my first love
« Reactie #35 Gepost op: 24 november 2004, 12:18:05 »
ik kocht een Akai bandrecorder op een bazaar, heb hem nog wel maar ik zou zo 1,2,3 niet meer weten welk type het is, het is wle een oudje, mert een grote houten kast erop heen en een dito hoeten deksel.

ook kreeg ik als hulp voor een verhuizing een Tandberg TD20A! inclusief gebruikershandleiding in het nederlands  ;D

heb helaas geen ruimte om hem op te stellen maar dat komt wel als ik een eigen huisje heb.
heb wel geprobeerd deze aan te sluiten maar had wat probleempjes met de snelheid, deze was niet echt goed, maar ja heb ook niet echt verstand van deze dingen.... :-[

*

Viking

• 340
« Reactie #36 Gepost op: 24 november 2004, 14:43:55 »
Mijn eerste was een Radionette Multirecorder. Het eas een kerstcadeau en ik weet niet meer hoe oud ik was. Het was een draagbar ding met heel kleine spoelen die boven op elkaar lagen. Er was ook een FM radio ingebouwd.

Luister naar de muziek, niet de apparatuur!

*

dreeke

• 9093
« Reactie #37 Gepost op: 25 november 2004, 00:02:41 »
ik kocht een Akai bandrecorder op een bazaar, heb hem nog wel maar ik zou zo 1,2,3 niet meer weten welk type het is, het is wle een oudje, mert een grote houten kast erop heen en een dito hoeten deksel.

ook kreeg ik als hulp voor een verhuizing een Tandberg TD20A! inclusief gebruikershandleiding in het nederlands  ;D

heb helaas geen ruimte om hem op te stellen maar dat komt wel als ik een eigen huisje heb.
heb wel geprobeerd deze aan te sluiten maar had wat probleempjes met de snelheid, deze was niet echt goed, maar ja heb ook niet echt verstand van deze dingen.... :-[
Mocht je er vanaf willen.....  ;D ;D ;D
Reel to reel decks:  Tandberg TD20A  -  Teac A-7300  -  Teac X-10R  -  Teac X-7  -  Revox A77  -  Dokorder 1120  -  Akai GX-266D  -  Technics RS-715US
Bandrecordertjes:  Aristona SA6147  -  Grundig TK-2200

*

rnr_since79

• 1523
  • Playing his Akai GX-400D at 19cm/sec.
« Reactie #38 Gepost op: 25 november 2004, 21:06:12 »
@lex Welkom!

Hebben we elkaar niet eens eerder gesproken.....
Ik zeg 707..., dan weet jij genoeg.  :)

Liefhebbers, de eerste was een Aristona (philips) de EW5504, uit een nalatenschap. Dat was in 1988 ik was toen 9 jaar. Ik vond de GX-77 al fasinerend bij een oom thuis, daarna kreeg ik de aristona, i kwas toen 9 jaar. rEen Recorder die van mijn opa was geweest.
Heeft het perfect gedaan, totdat ik na een jaar de achterkant hoorde van de philips banden. De koppen waren aan het verslijten. Daarna als tweede recorder werd het een Sony TC-366.

Donald
Donald.

« Reactie #39 Gepost op: 21 januari 2005, 13:46:45 »
Hallo! wie heeft als hobby iets met bandrecorders??
Ik, sinds kort  ;D
Citaat
Wat ik graag zou willen weten, wat was jou eerste bandrecorder??
Welk merk, model, en wat vind je zo speciaal aan dat deck en wat zijn je gebruikservaring.

Ik heb het elders al eens geschreven, maar deze vraag in het forum valt me nu pas op, dus misschien kan ik de draad nieuw leven inblazen ;).

Mijn eerste kocht ik in de personeelswinkel van Philips, want mijn pa werkte daar toen nog (vestiging in Veenendaal, de elektronica stonden in dozen in een loods bij de fabriek, in een hok van een soort kippengaas met een klassiek hangslot erop, dat beeld zal ik niet gauw vergeten). Ik had een zomer lang in de groenvoorzieningen gewerkt om mijn eerste echt Philips 4420 te kunnen betalen. Machines als die van Akai (zeker de 26cm versies) leken lichtjaren van me verwijderd (wat inmiddels toch nog mee blijkt te vallen).

Die 4420 was toen best een gaaf ding, ook dankzij zijn ingebouwde speakers. Ik was toen van mening dat ik popster zou worden, dus moesten mijn eigen liedjes worden vastgelegd, uiteraard voor een toekomstige demo waar menig platenbaas om smeken zou. Als m'n ouders een weekend de hort op waren bouwde ik de eetkamer om tot studio, alwaar mijn Ibanez nog veel beter klonk dan op mijn eigen kamer.

Later - aan het studeren en een illusie armer - begon de fadertjes wat te kraken, maar toch heeft hij het nog bijzonder lang volgehouden. Met de komst van de CD-speler ben ik mijn interesse langzaam maar zeker totaal verloren. De recorder heb ik een jaar of wat terug weggegeven aan een buurman, de microfoons die ik erbij had zijn spoorloos.

Mijn "herstart" op dit gebied begon eind vorig jaar, met de stomtoevallige vondst van een Nagra-E (inclusief Sennheiser microfoon), die een blijkbaar nog altijd sluimerend virus opnieuw vol leven blies. Tot wanhoop van mijn echtgenote, die niet begrijpt waarom ik na de aanschaf van een Akai GX-630D - eindelijk is-ie er dan - nog altijd op zoek ben naar andere machines... Het zal velen hier niet onbekend voorkomen.

Ik zou de 4420 wel terugwillen, uit jeugdsentiment. Maar inmiddels ben ik al weer 2 x verhuisd, en om die voormalige buurman daar nu over op te bellen...

Nieuwekop
world, jazz & beyond bij de NPS op Radio 6. Op de kabel (zie www.radio6.nl voor de frequenties), DAB, internet en satelliet.

*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
« Reactie #40 Gepost op: 21 januari 2005, 15:04:03 »
CORRECTIE!
Ikzei dat ik een Grundig TK-141op m'n 14e had als eerste recorder. Datm Moet een TK 141 op m'n 4e (VIERDE!) zijn. Was er vroeg bij :)

Heb 'm nog.

*

Sander

• 553
« Reactie #41 Gepost op: 21 januari 2005, 15:14:33 »
Citaat
Ik kreeg op m'n 13e een Akai GX-215. kleine spoelen deck, heb er altijd veel plezier van gehad, met auto reverse en speelde altijd.

De Akai GX215 was ook mijn eerste spoelenrecorder. Ik heb daarna ook nog een oude Sony gehad (een koffer, het deksel bestond uit beide ( stereo ) speakers ).
Kenwood HD600 midisetje, ELAC CL82 speakers, Technics SL-Q5 ( Ortofon X1-MCP ), Akai GX215D.

*

Qbird

• 9479
  • The music goes on
    • tolsmasoft
« Reactie #42 Gepost op: 21 januari 2005, 20:43:06 »
Wat is je eerste bandrecorder. Leuke vraag maar zet mij direct op het volgende spoor . Wat wordt mijn laatste bandrecorder.

De eerste was een Philips EL 3542, daarna jaren omgeklooid met een Grundig TK 245 de luxe en waar zal ik de laatste jaren mee omknoeien. Geen idee hebben jullie nog iets om naar te streven. En kom nu niet aan met het onmogelijke. Het moet op de vlooienmarkt te koop zijn.

Nou ik zie wel

gr

Frans
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2005, 20:46:08 door Qbird »
Telefunken, Philips, Sony, Akai, Teac, ReVox en nog meer Philips.

« Reactie #43 Gepost op: 21 januari 2005, 23:48:09 »
Het moet op de vlooienmarkt te koop zijn.

Een vlooienmarkt hier of in Japan?  ::)
world, jazz & beyond bij de NPS op Radio 6. Op de kabel (zie www.radio6.nl voor de frequenties), DAB, internet en satelliet.

*

s_k

• 12160
  • Luisterend oor
« Reactie #44 Gepost op: 23 januari 2005, 00:02:14 »
Streven? Neu.
Misschien nog eens een DAT recorder en ik wil m'n oude Betamax banden digitaliseren (heb dus een beta nodig).