Re: Metaal..
« Reactie #1185 Gepost op: 24 oktober 2017, 11:41:35 »
Iemand hier wel eens naar Drudkh geluisterd? Fraaie atmosferische (pagan) black metal.

Drudkh - Blood in Our Wells (2006)

Zeker wel, heeft me nooit volledig kunnen grijpen maar dat kan zo veranderen bij de volgende luisterbeurt.

« Reactie #1186 Gepost op: 24 oktober 2017, 11:47:06 »
Metal met een prog invloed en vocaal is Pink Floyd vergelijkbaar, vaak met een 2e vrouwenstem.

Hammers of Misfortune

https://youtu.be/aLpZmpyiThs

*

Jeronimo

• 6241
« Reactie #1187 Gepost op: 24 oktober 2017, 13:12:56 »
Deze laatste van Anneke van Giersbergen met haar Vuur heeft ook als basis metal met een sterke proginvloed. Laat ik 'm dan maar hier posten (en niet in het prog draadje). Hoe langer ik hier naar luister hoe beter dit album wordt. Met name de vocals ziijn bij nader inzien helemaal niet zo recht toe recht aan. In tegendeel. Maar die combinatie van metal/prog en haar karakteristieke zuivere engelachtige vocals haal je dat niet de eerste keer luisteren eruit. Het gemakkelijk in het gehoor liggend nummer Freedom, dat op de juibuis te vinden is, vind ik een van de mindere, bij de weg. Het album had een veel diepere laag voor mij gekregen als hiervoor in de plaats voor een zwaar doommetal/blackmetal nummer was gekozen. Dit lijkt m.i. iets te veel op The Gentle Storm. De gitaarriffs en gitaarpartijen komen goed uit de verf, hoewel ik ze iets "gegronder", "zwaarder", "feller" en misschien iets virtuozer had gezien. Het is m.i. vaak iets te netjes en veilig. Maar op die momenten komt met name Van Giersbergen met verrassende vocalen om de zaak niet te laten vervlakken, maar weer naar het hogere plan te tillen. :)

Vuur - In this moment we are free-Cities (2LP, goldwash vinyl, bonus 7", CD,  2017, Nederland).

« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2017, 13:15:37 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus incl. Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Dual CS-5000+Denon DL-304 MC, Micro Seiki DD-5E+Audio Technica AT33 PTG/II MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C+PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Tirillo

• 4195
  • Het bezit van de zaak is het einde van het vermaak
« Reactie #1188 Gepost op: 24 oktober 2017, 13:30:52 »
Mind you, ben een groot liefhebber van de stem van Anneke. Dit album doet het echter (nog) niet voor mij. Vind het net iets te clean allemaal. Wellicht heb ik teveel black metal geluisterd de laatste tijd ...
"Searching for a ground with my good eye closed"

*

Rubble

• 10020
« Reactie #1189 Gepost op: 18 november 2017, 16:50:49 »
Interessant artikel over Lana del Rey en black metal. Hij staat nu op. Er zit wel wat in denk ik. Althans de muziek roept een zelfde soort gevoel op van verlatenheid, wanhoop en ik-weet-het-even-niet-meer.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2017, 19:41:54 door Rubble »
"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."

Steven Wright