*

Jeronimo

• 7122
Re: Welke muziek heb je deze week gekocht ?
« Reactie #13830 Gepost op: 4 mei 2018, 11:49:50 »
Deze had ik al zo'n drie jaar op mijn netvlies staan, maar als aanschaf niet mogelijk bestempeld, want te duur. Tot dusver doe ik het met een betaalbare reissue. Van welke geluidskwaliteit ik niet helemaal weg ben overigens. Deze week echter was er het gehoopte, maar niet verwachte, buitenkansje. Het heeft dus voor de tigste maal geloond om gedurende lange tijd gericht rond te speuren. Als het goed is wordt morgen afgeleverd:
Affinity - Affinity (LP, 1970, UK). Eerste persing. https://www.discogs.com/Affinity-Affinity/release/1174126
In mijn achterhoofd houd ik ondanks alles rekening dat ik toch een reissue in handen gespeeld krijg.  ;D
Het is binnen. Hoes en vinyl zijn in perfecte staat. D.w.z. geen kreukeltje, scheurtje, slijtageplek of doordruk in de cover, geen haarlijntje in het vinyl. :o Het is evenwel niet de UK eerste persing, maar de Duitse. En ik zie het vaker voorkomende gaatje in de hoes. Discreet, maar het zit er. Nou ja, als dat allemaal de reden is voor de discount, mij om het even. :) Vanmiddag maar eens beluisteren of deze beter klinkt dan de reissue die ik heb.

AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

morph

• 13834
« Reactie #13831 Gepost op: 4 mei 2018, 12:00:00 »
Je zou natuurlijk ook gewoon (nog snel even) de cd van het Repertoire label kunnen kopen voor 8 euro en verzekerd zijn van een goede klank.

*

Jeronimo

• 7122
« Reactie #13832 Gepost op: 4 mei 2018, 12:16:18 »
Haha. Dat zou inderdaad kunnen. Repertoire Records, zo weet ik van OpaS, geeft inderdaad goede reissues/remasters uit. Hoewel er een reviewer is (zie je link) die daar bij deze specifieke reissu vraagtekens zet. Mijn hoofddoel om naar specifiek dit album in de originele versie te zoeken (en nu dan te vinden) is overigens niet primair gelegen in het mij verzekeren van een betere geluidskwaliteit dan de reissue. Het hoort bij mijn zich steeds uitbreidende jaren 70 verzameling. Alleen niet tegen de hoge prijzen waarvoor ik het al jaren verhandeld zie worden. Als het beter klinkt dan de reissue, dan is dat een extra bonus. Slechter verwacht ik niet, op grond van wat ik over de originele uitgaven heb gelezen. Een kwalitatief goed cd'tje komt er t.z.t. wel bij. Die kosten tegenwoordig bijna niets meer.
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2018, 12:17:54 door Jeronimo »
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

morph

• 13834
« Reactie #13833 Gepost op: 4 mei 2018, 12:38:40 »
Repertoire Records, zo weet ik van OpaS, geeft inderdaad goede reissues/remasters uit. Hoewel er een reviewer is (zie je link) die daar bij deze specifieke reissu vraagtekens zet.

Als je 1 opmerking (over de vinylversie, overigens) tegenover 6 anderen bij voorbaat je mening laat bepalen wordt het eigen oordeel vormen natuurlijk erg lastig.
Je bent niet ooit op zoek gegaan naar dit album omdat er kopersrecensies op Amazon over verschenen zijn, lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 4 mei 2018, 12:40:41 door morph »

*

Jeronimo

• 7122
« Reactie #13834 Gepost op: 4 mei 2018, 13:04:26 »
Repertoire Records, zo weet ik van OpaS, geeft inderdaad goede reissues/remasters uit. Hoewel er een reviewer is (zie je link) die daar bij deze specifieke reissu vraagtekens zet.
Als je 1 opmerking (over de vinylversie, overigens) tegenover 6 anderen bij voorbaat je mening laat bepalen wordt het eigen oordeel vormen natuurlijk erg lastig.
Je bent niet ooit op zoek gegaan naar dit album omdat er kopersrecensies op Amazon over verschenen zijn, lijkt me.
2x. De verwijzing was als grapje bedoeld. Had ik beter kunnen aangeven, niet? Zo zwart op wit teruglezend krijgt die opmerking van mij [edit]veel te zwaar gewicht.

« Laatst bewerkt op: 4 mei 2018, 13:52:39 door Jeronimo »
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

dimitri

• 1280
  • död ċt vek punk!
« Reactie #13835 Gepost op: 4 mei 2018, 13:43:41 »
morph heeft iets teveel azijn in z'n advocaatje gestopt zo te zien.
Lenco L75                  | SME3009 imp.      | Denon DL-304
Cinemag 3440-A SUT
Pioneer SX-5560
Tannoy Arden mk.1

*

morph

• 13834
« Reactie #13836 Gepost op: 4 mei 2018, 14:31:29 »
Ik vermoed dat een negatieve interpretatie van de reacties, zowel die van Jeronimo als van mij, volledig aan de lezers toebehoort.
Want er wordt volgens mij niets verkeerds, beledigends of respectloos gezegd over en weer. Het zijn aanvullingen op de voorgaande berichtjes.
Zoiets komt op mij over als een gesprek of discussie.

*

Jeronimo

• 7122
« Reactie #13837 Gepost op: 6 mei 2018, 18:01:09 »
Hier heb ik niet iets als beledigends opgevat. Alleen weer eens opgemerkt hoezeer een interpretatie van een geschreven tekst anders kan zijn dan de inhoud van de boodschap dat met die tekst beoogd wordt te geven. ;)
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Jeronimo

• 7122
« Reactie #13838 Gepost op: 6 mei 2018, 18:10:29 »
Wat achterstallig onderhoud gepleegd:

A Perfect Circle - Eat the elephant, deluxe box limited edition, 2LP, CD, twee download kaarten voor extra materiaal, met een pak kaarten en een prisma (geinig, maar volstrekt overbodig dingetje, dat je moet gebruiken in combinatie met een i- of smartphone). Bij voorinschrijving aangeschaft.

En op origineel near mint vinyl de filmscores van de hand van John Williams, gratis:
Starwars - Return of the Jedi
Starwars - The empire strikes back
Close Encounters of the third kind
John Williams' Symphonic Suites Of music from E.T., Close Encounters, Star Wars met London Symphony Orchestra & National Philharmonic Orchstra
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

minplus

• 7743
  • relax, don't do it
« Reactie #13839 Gepost op: 7 mei 2018, 21:59:56 »
Jo Lemaire

Haar 2e solo-LP uit 1984
In goede conditie van de kringloop

image free hosting
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

« Reactie #13840 Gepost op: 19 mei 2018, 13:47:13 »
Ultravox - Vienna (LP) Chrysalis - CHR 1296 (1980)

*

Jeronimo

• 7122
« Reactie #13841 Gepost op: 19 mei 2018, 16:31:53 »
Vinyl luit 2e hands bakken, in uitstekende staat, een leuke score volgens mij:

David Gilmour - David Gilmour. Weliswaar een Nederlandse persing, maar deze kende ik nog niet, en voor een marktprijs neem ik 'm dan mee.

Solution - Divergence. Nu ik recent met Cordon Bleu door de bocht ben gegaan, kan deze ook.

Hair - Zen. Op grond van een post op dit forum. Geen idee of die wel positief was. Kans lijkt mij groter dan kleiner. Volgens mij staat hier een hitje op.

Blues Dimension ‎- B.D. Is Dead, Long Live B.D. Als dit een wijn zou zijn geweest, zou ik deze om het etiket hebben aangeschaft.

The Gary Burton Quartet with Eberhard Weber - Passengers. ECM-uitgave, die ShaggyNL ook zal interesseren.

Glastonbury Fayre 1971 kreeg ik er gratis bij, omdat er nogal wat insteekhoezen zouden ontbreken. Het vinyl is helemaal ok, de uitklaphoes is in redelijke goede staat (er zit geen scherutje in zoals ik eerst dacht). Meteen door een plastic cover getrokken.

« Laatst bewerkt op: 20 mei 2018, 10:59:46 door Jeronimo »
Heil AMT Syrinx
Audioquest

« Reactie #13842 Gepost op: 25 mei 2018, 16:02:28 »
Zojuist bij North End opgehaald (en al wachtende een optreden van De Munnik was het geloof ik meegemaakt):
A Perfect Circle ‎- Eat The Elephant (2LP, wit vinyl, 2018, US/EU)

En als verjaardagscadeau deze aangeschaft (niet vaak heb ik zo'n mooi afgewerkte vinyl box gezien).
Howard Shore ‎- The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring - The Complete Recordings (5LP, rood vinyl, 2018, US/UK/EU)

Mooie keuze die APC  :). Eén van mijn favoriete groepen.

Inderdaad leuk als een product mooi is afgewerkt. Ik had laatst een Amplifier LP gekocht en dat is echt een meevaller. Heel mooie kwaliteit. Maakt het toch leuker om te hebben.
Vergelijking is de dief van de vreugde (T. Roosevelt)

*

Jeronimo

• 7122
« Reactie #13843 Gepost op: 25 mei 2018, 21:10:16 »
Zojuist bij North End opgehaald (en al wachtende een optreden van De Munnik was het geloof ik meegemaakt):
A Perfect Circle ‎- Eat The Elephant (2LP, wit vinyl, 2018, US/EU)

En als verjaardagscadeau deze aangeschaft (niet vaak heb ik zo'n mooi afgewerkte vinyl box gezien).
Howard Shore ‎- The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring - The Complete Recordings (5LP, rood vinyl, 2018, US/UK/EU)

Mooie keuze die APC  :). Eén van mijn favoriete groepen.
Inderdaad leuk als een product mooi is afgewerkt. Ik had laatst een Amplifier LP gekocht en dat is echt een meevaller. Heel mooie kwaliteit. Maakt het toch leuker om te hebben.
Vanaf hun eerste, van APC fan. Dit album scheidt wel de geesten zeg. Allen voor- of tegenstanders, lijkt het. Weer een album dat pas over tijd over de hele linie onbevoordeeld kan worden beoordeeld. ;D Welke set van Amplifier doel je overigens op?
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Jeronimo

• 7122
« Reactie #13844 Gepost op: 26 mei 2018, 11:52:59 »
Desmond & Brubeck. Best wel een fijne combi. Waarom hebben we die gisteren eigenlijk niet gedraaid?
Hier zojuist de 1e LP gedraaid van Keith Jarrett's Sun Bear Concerts. Kyoto Part 1a en 1b.
Nu even slapen.
Cool die jazz niet? :) Die box van Jarrett lijkt mij een erg mooi bezit bij de weg.
Omdat de vinyl box set van ShaggieNL, in de staat die hij heeft, voor mij niet betaalbaar is, doe ik het (afspelen) graag met een goede 2e hands CD box set:
Heil AMT Syrinx
Audioquest