*

thalys

• 8260
  • Carpe Diem
Re: Welke muziek heb je deze week gekocht ?
« Reactie #13905 Gepost op: 27 oktober 2018, 10:09:39 »
Deze staan in de bestelling...

Greta van Fleet - Into the fires (2017)

Greta van Fleet - Anthem of the peaceful army (2018)

Deze jonge band lijkt soms wel een re-incarnatie van Led Zep.
JVC QL-A75 DT + Audio Technica AT-F7 OCC
Denon DCD720AE.
AKAI GX-69 & GX-52
DENON PRA 1200 & Hitachi HMA 8500 MK.II, Kenwood Basic C1 & C2, M1a & Yamaha MX-50
Klipsch PR-160M & 14M Reference, Magnat Zero 2
AKG K550

*

Jeronimo

• 7380
« Reactie #13906 Gepost op: 27 oktober 2018, 10:26:55 »

Het is de reincarnatie van Led Zeppelin.  ;) Ik ken ze van de EP Black Smoke Rising. Erg energieke band en erg goede vocals. Door de andere aanwinsten ben ik er nog niet toe gekomen om de nieuwe te bestellen. Komt er ook nog wel. Prachtig te zien de grote waardering van consumenten voor deze band en hun nieuwe album in tegenstelling tot de negatieve reviews van de gevestigde muziekplatforms/media. :laugh: Ze treden als ik het goed heb ook binnenkort in Nederland op. Veel plezier met deze aankopen!
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Luxman WL550, Nakamichi 680ZX, Akai GX-635D
Classé CP-500, Classé CA-2100, Graham Slee Reflex C + PSU
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

myrjan

• 3736
  • "Specificatie is niets , beleving alles."
« Reactie #13907 Gepost op: 27 oktober 2018, 10:40:01 »

Thumbs Up.
Rega p3 el.v/d Hul DDT11
Rega TTPSU
j.a.michell transcriptor,Ortofon Blue M2
Flux Hifi Stylus Cleaner
sme 3009 arm
marantz amp pm17ll
marantz cd 67se-Tascam CD-RW900Mk11
Akai Reel to Reel deck 4000ds mkII
dali&dyn.audience 62
Pro-Ject Ds Box
okki nokki vinylcleaner
Stylus Scale Transcriptor

*

minplus

• 8038
  • relax, don't do it
« Reactie #13908 Gepost op: 27 oktober 2018, 20:28:33 »
Tilburg is uitverkocht.
Leuke band maar wel minder variabel dan Led Zep en die hadden bovendien indertijd een nieuw geluid.
Maar een leuke mogelijkheid voor iedereen die Led Zep gemist heeft om een dergelijke sound live mee te maken. Gegarandeerd lekker.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

*

thalys

• 8260
  • Carpe Diem
« Reactie #13909 Gepost op: 30 oktober 2018, 09:49:48 »
De band is nog jong. Ze groeien wel per album. Nummers worden ook variabeler van opzet. Maar het zijn nu al erg goede muzikanten, die weten waar ze de mosterd vandaan moeten halen.

Als je toch goed luistert, geven ze wel een eigen invulling aan het jaren 70 geluid, terwijl het toch zo herkenbaar is. Op JouwBuis staat een mooi interview met een Amerikaans radiostation waarin ze haarfijn uitleggen waar het allemaal vandaan komt. Bovendien 3 broers (zang, gitaar en bas)en een vriend (op de drums). Ik weet uiteraard, dat er meer bands uit het retro vaatje tappen (kijk maar naar het Nederlandse DeWolff), maar ik heb alleen maar bewondering voor dit soort artiesten en bands die deze muziek springlevend houden.
Denon DCD720AE.
AKAI GX-69 & GX-52
DENON PRA 1200 & Hitachi HMA 8500 MK.II, Kenwood Basic C1 & C2, M1a & Yamaha MX-50
AKG K550

*

myrjan

• 3736
« Reactie #13910 Gepost op: 31 oktober 2018, 18:32:17 »

Stonehenge - The Story So Far May `99

Hatfield`s End.
                De presentatie van dit album was met Accuphase AC6 element maar met v/d Hul DDT11 klinkt dit album ook geweldige.

(Paul Hattink & Accuphase).              Dit is geen reclame.
Rega p3 el.v/d Hul DDT11
Rega TTPSU
Flux Hifi Stylus Cleaner
sme 3009 arm
marantz amp pm17ll
dali&dyn.audience 62
Pro-Ject Ds Box
okki nokki vinylcleaner
Stylus Scale Transcriptor

*

a.b.

• 9206
  • Weest allen vrolijk en blij, hup, hup, hup ook gij
« Reactie #13911 Gepost op: 31 oktober 2018, 22:12:30 »
This House (Remastered) (2009 Remastered Version)
Alison Moyet
Alison Moyet The Best Of: 25 Years Revisited

Willow
Joan Armatrading
Gold

The Gift
Annie Lennox
Diva

Wild Man
Kate Bush
50 Words For Snow

Witness
Sarah McLachlan
Surfacing

Building a Mystery
Sarah McLachlan
Surfacing

And
(Who)
Who will shelter me
It's cold in here
Cover me

Stop met geloven en je staat overal voor open.
Never underestimate the power of stupid people in large groups ― George Carlin

*

Jo(ram)

• 466
  • the milkman of human kindness
« Reactie #13912 Gepost op: 4 november 2018, 08:43:17 »

John Metcalfe. Absence (cd) 2018

"For his fifth record Absence, out now on Neue Meister, he recruited a line-up of musicians from the worlds of post-classical, electronica and pop, featuring the sublime vocals of folk singer Rosie Doonan."
« Laatst bewerkt op: 4 november 2018, 09:12:03 door Jo(ram) »
Polk Yamaha Thorens Ortofon Marantz B&W Sennheiser Q-Acoustics

*

Jo(ram)

• 466
  • the milkman of human kindness
« Reactie #13913 Gepost op: 4 november 2018, 08:48:54 »

Ceeys: Waende (cd) 2018

neue-meister-music.com: "they create an experimental but accessible minimalism between avant-garde and pop that incorporates elements of jazz, ambient and classical chamber music."
« Laatst bewerkt op: 4 november 2018, 09:08:00 door Jo(ram) »
Polk Yamaha Thorens Ortofon Marantz B&W Sennheiser Q-Acoustics

*

thalys

• 8260
  • Carpe Diem
« Reactie #13914 Gepost op: 5 november 2018, 09:20:20 »

Galactic Cowboys - Long way back to the moon (2017)

Wat een geweldige band was en is dit. Ze hebben een heel aparte sound en ik ben blij dat ze weer her-opgericht zijn na 17 jaar lang in ruste te zijn geweest. De 4 originele leden zijn er weer bij elkaar. Geprezen door de pers en hun muzikale collega's, maar nooit echt begrepen door het grote publiek. Ik heb alle albums van de band.

Ten - Gothica (2017)
« Laatst bewerkt op: 5 november 2018, 10:21:52 door thalys »
Denon DCD720AE.
AKAI GX-69 & GX-52
AKG K550

*

morph

• 13972
« Reactie #13915 Gepost op: 5 november 2018, 22:32:52 »

Bob Dylan - Highway 61 Revisited
lp

Heb ook eens een Action-zaak bezocht. Heb het overleefd, zoals hieruit blijkt.
Deze plaat lag met flink wat andere op een stapel.
Verzamelaars van Aerosmith, Earth, Wind & Fire, Tom Petty, Elvis, enkele die ik me niet herinner en "Love Over Gold" van Dire Straits, volgens mij 't enige niet-verzamelalbum.
Niet echt goedkoop voor deze zoveelste heruitgave en naar Action-maatstaven (waarover ik wel eens hoor roemen): 15 euro.

Maar, het is de mono-versie. En 180 gram, mocht iemand dat boeiend vinden.
Heruitgave uit 2015. Persing is in orde, het klinkt goed (op Dylans zoetgevooisde stem na dan, vanzelfsprekend).
Een leuke aanwinst naast de stereo-versie die ik al op hybride sacd heb.

*

Jeronimo

• 7380
« Reactie #13916 Gepost op: 10 november 2018, 11:29:59 »
De hebzucht beteugeld en de portomonnee flink ontzien door van de net uitgekomen Jimi Hendrix / The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland 50th Anniversary Deluxe Edition de 3CD/Blu-ray versie te bestellen en niet de - prachtig uitgevoerde maar razend dure - 6LP & Blu-ray versie. Ik heb namelijk de oorspronkelijke versies namleijk al (in twee uitvoeringen overigens) maar nog niet in digitale vorm. Jimi Hendrix draaide ik vanaf mijn jeugd en dit album is daarom al alleen al dierbaar. De 2 andere biijgvoegde CD's zijn niet alleen demos maar ook live opnamen die van goede kwaliteit zouden zijn.
AVM CD1 Plus Transport + Guido Tent Clock, Exposure 2012S2 DAC, Yamaha CDR-HD1000
Micro Seiki DD-5E + Audio Technica AT33 PTG/II MC, Dual CS-5000 + Denon DL-304 MC
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Jeronimo

• 7380
« Reactie #13917 Gepost op: 10 november 2018, 12:53:24 »

Stonehenge - The Story So Far May `99

Hatfield`s End.
                De presentatie van dit album was met Accuphase AC6 element maar met v/d Hul DDT11 klinkt dit album ook geweldige.

(Paul Hattink & Accuphase).              Dit is geen reclame.
Ook besteld intussen. Tnx voor de tip. 8) Stonehenge 4 Echoes Of Ancient Mysteries (2000) heb ik overigens een tijdje geleden op CD van minplus gekregen. Die gaat dit weekend ook maar weer eens op.
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

Jeronimo

• 7380
« Reactie #13918 Gepost op: 10 november 2018, 19:28:07 »
Verder dan nog aangeschaft via de platenzaak (en mijn budget voor deze maand is hiermee op):
Vinyl:
Dead Can Dance ‎- Dionysus, de 2018 Deluxe uitgave, via voorintekening, en gisteren afgehaald en betaald.
en
David Sylvian & Holger Czukay - Plight & Premonition Flux & Mutability, 2018;
CD:
Jimi Hendrix -experience- Electric Ladyland -50th Anniversary- 3CD + Blu-ray, 2018.

Als ook vamiddag op de markt, in brandnieuwe staat, voor de paar losse Euros die nog in mijn broekzak zaten:

S.B.B. - Follow my dream, 1978 Duitsland. Een soortgelijk exemplaar heb ikenige tijdgeleden aan KT verkocht (ik hoop dat het goed met hem gaat). Maar nu ik zelf de overige albums van deze Poolse porg rock band uit de '70 heb verzameld, kocht ik deze voor een paar Euro weer terug.
en
James Last - Voodoo party. Bestemd als verjaardgascadeau voor een vriend. Vroeger vond je dergelijke albums nog in een kringloopzaak. Nu zijn daar nog te vinden albums als James Last op klompen of James Last op de wallen, maar deze echt niet meer. ;)

« Laatst bewerkt op: 10 november 2018, 19:32:19 door Jeronimo »
Heil AMT Syrinx
Audioquest

*

myrjan

• 3736
« Reactie #13919 Gepost op: 10 november 2018, 21:31:13 »
Verder dan nog aangeschaft via de platenzaak (en mijn budget voor deze maand is hiermee op):
Vinyl:
Dead Can Dance ‎- Dionysus, de 2018 Deluxe uitgave, via voorintekening, en gisteren afgehaald en betaald.
en
David Sylvian & Holger Czukay - Plight & Premonition Flux & Mutability, 2018;
CD:
Jimi Hendrix -experience- Electric Ladyland -50th Anniversary- 3CD + Blu-ray, 2018.

Als ook vamiddag op de markt, in brandnieuwe staat, voor de paar losse Euros die nog in mijn broekzak zaten:

S.B.B. - Follow my dream, 1978 Duitsland. Een soortgelijk exemplaar heb ikenige tijdgeleden aan KT verkocht (ik hoop dat het goed met hem gaat). Maar nu ik zelf de overige albums van deze Poolse porg rock band uit de '70 heb verzameld, kocht ik deze voor een paar Euro weer terug.
en
James Last - Voodoo party. Bestemd als verjaardgascadeau voor een vriend. Vroeger vond je dergelijke albums nog in een kringloopzaak. Nu zijn daar nog te vinden albums als James Last op klompen of James Last op de wallen, maar deze echt niet meer. ;)
David & Holger is duimpje up.
Rega p3 el.v/d Hul DDT11
Rega TTPSU
Flux Hifi Stylus Cleaner
sme 3009 arm
marantz amp pm17ll
dali&dyn.audience 62
Pro-Ject Ds Box
okki nokki vinylcleaner