*

koolstofje

.
« Gepost op: 7 december 2006, 14:24:03 »
.

« Laatst bewerkt op: 2 januari 2007, 13:32:17 door koolstofje »

Re: Tube amp voor AKG K 1000
« Reactie #1 Gepost op: 7 december 2006, 22:15:02 »
Hallo koolstofje,

Als je even rondneust bij www.diyaudio.com, dan moet het lukken om een mooi schema van een  koptelefoonversterker te vinden. ( compleet met op en aanmerkingen )

Bedenk overigens wel dat een goede buizenkoptelefoon versterker staat of valt met de voeding. En bovendien behoorlijk hoge eisen stelt aan de layout van de versterker. Heb je hier geen ervaring mee, dan loop je het gevaar om met een stevig brommende versterker te blijven zitten. ( en met een gevoelige koptelefoon wordt zelfs het kleinste brommetje, op den duur heel irritant.)

Zo'n opgekrikte kathode volger ( jouw eerste schema) kan misschien goed klinken, maar is zonder voedingsschema eigenlijk niet veel waard. Lijkt mij niet de eerste keus.

De calimero optie is veel beter. De 6as7 heeft, vanwege zijn hele lage interne weerstand, bewezen heel goed te klinken. Heel geschikt dus om direct een koptelefoon mee aan te sturen. Als je de drivertrap halveert dan zou je zomaar eens het winnende ontwerp in handen kunnen hebben.

Overigens heeft DHTRob nog steeds een prachtige koptelefoonversterker te koop staan.

http://www.dhtrob.com/tekoop/_nl.htm

Je hebt dan niet de lol van het zelfbouwen. Maar daar zou ik in dit geval wel mee kunnen leven..... ;)
Geen berg zo hoog, of ik zie er wel tegen op