NAD C-372 Stereo versterker
« Gepost op: 30 november 2004, 17:44:43 »
Wie heeft ervaring met dit toestel, graag julie meningen hierover, is dit toestel zijn geld waard om aan te kopen of niet ?

*

Sjaak

• **
  • 97
Re: NAD C-372 Stereo versterker
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2004, 08:31:06 »
Hoi,

Mijn vader heeft de NAD C372 hier in de woonkamer staan welke erg goed presteerd,
zeker voor zijn klasse. Wat met name opvalt is het enorme vermogen wat hij kan leveren,
ongeacht welke luidspreker inpedantie. Hij heeft er een paar grote Vifa BASIS op staan van 4 Ohm en nog een stel infinity's van 8 Ohm op het. B-kanaal. Hij kan probleemloos beide luidsprekerparen tegelijk aansturen, ongeacht het uitgestuurde vermogen.
En ding waar je je minder op moet focussen is de soft-clipping, die springt altijd met een vertraging in, heeft vrij weinig nut.
Ook enig minpuntje is de afstandsbediening die niet altijd een even goed bereik heeft.

Wat ook erg leuk is is de bridgemogelijkheid, je kunt er zo een C272 bijhangen, waarmee je een gigantisch hoog vermogen kunt krijgen(2x400W!!), of als BI-amping kunt inzetten. Dat laatste komt hier ook nog... :P

« Laatst bewerkt op: 1 december 2004, 15:21:35 door Sjaak »
Een dag zonder muziek is een dag niet geleefd

*

Sjaak

• **
  • 97
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2004, 08:47:16 »
Een ding vergeten te zeggen, ga vooral ook luisteren naar andere versterkers...
op je eigen luidsprekers!

Of beter, haal er een stel in huis ter verglijking... (als je dat al niet had gedaan)

Thuis klinken spullen gewoon totaal anders...

Maar dan nog denk ik dat de NAD veruit wel een van de beste is(in zijn klasse), in mijn vaders geval wel in elk geval.
« Laatst bewerkt op: 1 december 2004, 15:51:00 door Sjaak »
Een dag zonder muziek is een dag niet geleefd

« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2004, 13:35:20 »
Ik heb zelf de NAD C320 versterker en dat is ook een prima versterker van NAD die toch heel stabiel is. De C372 is nog een stuk beter schijnt. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wat voor speakers je hebt en of dat goed combineerd met NAD.

« Reactie #4 Gepost op: 27 december 2004, 21:24:33 »
in deze periode (dec-jan) zijn er meestal leuke aanbiedingen voor deze machine, verder de eindtrappen in de C372 zijn dezelfde als in de C272 (losse eindtrap.) de c372 is daardoor ookm uit te breiden met C272 zodat je eventueel een n og hoger rendement zou kunnen halen (maar dan praten we natuurlijk wel over wat extremere specs.) :angel: