Nieuwe receiver. Welke?
« Gepost op: 6 december 2004, 21:20:01 »
Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver tot ongeveer 900,-. Voornaamste voorwaarde is dat de muziek/cd kwaliteit goed is. Home surround en aanverwante zaken zijn niet zo belangrijk. Tevens welke boxen zijn dan geschikt .

Wie kan mij helepn?

Re: Nieuwe receiver. Welke?
« Reactie #1 Gepost op: 7 december 2004, 01:09:53 »
Er zijn natuurlijk verschillende mogelijkheden maar waarom kiezen voor een receiver terwijl je stereo geluid prefereerd en met een cd-speler wilt gaan werken.

Kies dan voor een geintegreerde versterker of een losse voor/eind.

Voor 900 Euro kun je op de 2de hands markt een mooie versterker en dito cd-speler kopen.

Kwa luidsprekers is er ook genoeg keus maar je moet natuurlijk een beetje rekening houden met in wat voor ruimte ze komen te staan.
Heb je een grote kamer van bv 10 bij 5 dan zou ik voor een wat grotere zuil gaan.
Uiteraard is de keuze van luidsprekers heel persoonlijk en ook smaakgebonden en mijn advies luidt dan ook om eerst te bepalen welke luidsprekers in jou kamer goed uit de verf komen.

een tweede advies is om een speaker te nemen die homogeen klinkt en niet een erg opdringerig hoog heeft daar dat luistermoeheid veroorzaakt en je niet optimaal van je muziek geniet.
Neem geen luidsprekers met een titanium tweeter of een metal-dome.
Deze klinken niet erg zuiver en vaak wat overdreven fel hetgeen ook gedeeltelijk aan de filtering ligt die in de luidspreker wordt toegepast.

Succes
Marantz model SC-7 pre-amplifier (Esotec series)
Marantz model SM-7 power-amplifier (Esotec series)
Marantz model ST -7 tuner (Esotec series)
Marantz model 5030B deck
Marantz model 6200 TT
Zelfbouw speakers
Onkyo Integra CD-speler

*

ronie

• 191
« Reactie #2 Gepost op: 7 december 2004, 09:16:08 »
hoi andreas,

Vraag je af of een stereo-receiver niet reeds voldoende is.
Daarbij komt dat je meer geld overhoud voor een goed stel luidsprekers.

Ik ga hier geen merken en typen noemen, er is voldoende ook nieuw voorhanden.

Je zult als hifi-liefhebber vast al wel een idee hebben gevormd.

Als je denkt dat lijkt me wel wat , luisteren in de hifi-zaak.

Misschien is het zelfs leuk om een van de "AudioFreaks" te vragen om mee te gaan?

Groeten Ronie.

Groeten Ronie
2-weg en 3-weg is de beste-weg.

Mijn speakers maken lol als mijn verterker aan staat.

« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2004, 00:24:34 »
Hoi Andreas,

Als je toch voor een receiver gaat, moet je de Sony STR-DB2000 (QS Serie) proberen... Ik vind hem persoonlijk heel goed, en ik geloof dat ie nu voor zo'n 600 a 700 euro te verkrijgen is. Het is natuurlijk wel weer zo met een receiver dat je er veel toeters en bellen bij krijgt (met dus ook video componenten erin). Wat trouwens wel mooi meegenomen is dat deze er ook wel leuk uitziet (wat natuurlijk weer kwestie is van smaak).

Owen