*

BunnY

  • ******
  • 17925
  • DON'T PANIC!!
Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #15 Gepost op: 20 februari 2007, 13:56:05 »
Zijn inderdaad speakers die ik wel eens tegen het lijf wil lopen, maar omdat ze zoveel onderhoud nodig hebben kan ik me altijd inhouden. Geef mij dan maar een mooie conusluidspreker, een infinity heeft ook een aardig stukje vliezen :)
We'll see about that !!

*

Nicolas

  • ******
  • 18432
  • Last night a DC saved my life with a song
    • E-mail
Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #16 Gepost op: 20 februari 2007, 16:09:14 »
Was erg kryptisch, ik meende toen te horen dat Decca platen op mijn elektrostaten (ten gehore gebracht) ietsje beter klonken dan DGG platen.

Bij mijn buurman een paar deuren verder was dat omgekeerd, die had "translators" maar wel hetzelfde Denon DL 160 element.



Misschien omdat de opnames afgemixt werden op de sound die de ESL's weer gaven?
Kan mij er wel iets van voorstellen.

Er waren inderdaad studio's/artiesten die (onder andere) ESL 57's gebruikten.
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

*

muziekfreak

Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #17 Gepost op: 20 februari 2007, 19:38:06 »
Pffft er zijn zoveel speakers gebruik in studios, Denk aan yamaha, B&w 802s80 series,b&o studiomonitoren en zullen er nog wel zat zijn die gebruikt zijn.

 :)

*

Bert

  • ******
  • 15207
Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #18 Gepost op: 20 februari 2007, 19:44:47 »
Volgens mij ook BNS speakers

*

KT88

  • ******
  • 28078
  • Emeritus Technicus
Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #19 Gepost op: 20 februari 2007, 19:46:11 »
En Tannoys in alle soorten en maten. En JBLs. En Genelecs.   :angel:
Audiodidact

*

muziekfreak

Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #20 Gepost op: 20 februari 2007, 20:28:36 »
Precies dus is niet veelzeggend  ;)

*

Satch

  • ******
  • 9852
  • We need more cowbell.
    • Ongezond audioverstand
Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #21 Gepost op: 20 februari 2007, 20:38:47 »
Yamaha NS-10's kom je ook regelmatig tegen in studio's. Die heb ik heel even in huis gehad, maar die zijn toch snel weer verdwenen. Precies wat jullie al zeggen: het feit dat een luidspreker in een studio wordt gebruikt hoeft niet te betekenen dat het thuis ook een fijne weergever is.

Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #22 Gepost op: 20 februari 2007, 20:44:57 »
. Dit ontwerp uit 1957 getuigt daarvan.

Niet bedoeld om moeilijk te doen, maar als de logica gerespecteerd zou worden, moest de oer ESL eigenlijk 55 heten ipv 57: "55' is startjaar van ontwikkeling, en "57' jaar van marktintroductie.
De nakomeling, de 63 dus, werd zo genoemd omdat met de ontwikkeling ervan in 1963 begonnen werd, ter wijl de speaker op de markt kwam in.....1980 (of was het '81?).
Zo heb ik tenminste toch onthouden bij het nalezen van de Quad-historie.
Even off-topic dus, maar gerust door met deze boeiende uiteenzetting.
(sorry for the interruption)

Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2007, 20:46:41 »
 

Er waren inderdaad studio's/artiesten die (onder andere) ESL 57's gebruikten.
[/quote]

Ravi Shankar!

*

KT88

  • ******
  • 28078
  • Emeritus Technicus
Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #24 Gepost op: 20 februari 2007, 20:48:30 »
De NS10 (M) is een near-field monitor, hetgeen inhoudt dat ze practisch direct op de oren on-axis gebruikt (dienen te) worden, en dat is doorgaans niet de meest aangename luistermethode voor thuis.
De sweet spot is erg smal, en on-axis zal er te doorgaans te veel hoog worden afgegeven.
Ook de inrichting van de studio, dood aan alle kanten, is een andere dan vrijwel alle luisterkamers.
Reflectie zal het geluid al snel ongenietbaar maken (iets waar de ESL57 uiteraard *geen* last van heeft, maar da's dan ook geen near-field).
Audiodidact

*

muziekfreak

Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #25 Gepost op: 20 februari 2007, 22:15:28 »
. Dit ontwerp uit 1957 getuigt daarvan.

Niet bedoeld om moeilijk te doen, maar als de logica gerespecteerd zou worden, moest de oer ESL eigenlijk 55 heten ipv 57: "55' is startjaar van ontwikkeling, en "57' jaar van marktintroductie.
De nakomeling, de 63 dus, werd zo genoemd omdat met de ontwikkeling ervan in 1963 begonnen werd, ter wijl de speaker op de markt kwam in.....1980 (of was het '81?).
Zo heb ik tenminste toch onthouden bij het nalezen van de Quad-historie.
Even off-topic dus, maar gerust door met deze boeiende uiteenzetting.
(sorry for the interruption)

Uhh niet mee-eens, voor  QUAD betekent het jaartal van ontwikkeling..endus de geboorte van een nieuwe speaker in zijn soort. Ik kan dat sybolisme wel pruimen (hopelijk zeg ik het goed zo)

*

Nicolas

  • ******
  • 18432
  • Last night a DC saved my life with a song
    • E-mail
Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #26 Gepost op: 20 februari 2007, 23:23:35 »

Citaat
Er waren inderdaad studio's/artiesten die (onder andere) ESL 57's gebruikten.

Ravi Shankar!

Mike Oldfield! Die wou ze zelfs op tournee als PA gebruiken maar mocht niet van Meneer Quad himself.
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard

*

muziekfreak

Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #27 Gepost op: 21 februari 2007, 06:08:36 »
Kan me wel indenken, zul je nogal wat quads nodig hebben en maar hopen (lijkt mij best logische) dat de 57 quads het houden onstage. Die zullen toch hard motten pezen lijkt mij   :)

*

Nicolas

  • ******
  • 18432
  • Last night a DC saved my life with a song
    • E-mail
Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #28 Gepost op: 21 februari 2007, 11:31:58 »
Dat dacht meneer Quad ook, hij wou niet zoveel gescheurde vliezen hebben dus werd de actie verboden.
The more ambitious home installation
"There is a light that never goes out" - Lancia Dashboard


*

muziekfreak

Re: Recensie: Quad ESL 57
« Reactie #29 Gepost op: 21 februari 2007, 20:57:13 »
Ja ze zijn niet gemaakt om een zaal tevullen, zijn de normale speakers ook geheel niet.  :)