Reinigen/schoonmaken van beeldschermen.
« Gepost op: 2 april 2007, 18:04:59 »
Hierbij wil ik jullie zeer goede raad en een goede tip geven over dit onderwerp.

Hoe maakt men de beeldschermen van televisies, computers, palmtops, GSM's schoon?? Ik hoop toch niet met b.v. een allesreiniger f Glassex??
Hiervoor zijn speciale cleaners in spuitbussen te koop van diverse merken, w.o. Fellowes, AF e.d.

Maaaar: een chte aanrader is SCREEN 99 te koop bij Conrad op de URL: www.conrad.nl, (voorheen) in 2 flacons met businhoud van 200 ml + 400 ml (bestnr.: 884138-89). Deze zorgt ervoor dat -voornamelijk bij beeldschermen van televisies en computers de coatinglaag die hierop aangebracht is niet aangetast wordt en dus intact blijft!! Dat is natuurlijk wel zo belangrijk. Het maakt bovendien het oppervlak anti-statisch.

Dit produkt kan ook zker op beeldschermen van laptops gebruikt worden, mits deze wel uit staat! Het is overigens altijd van belang dat -wanneer men schoon maakt- de apparatuur uit is. Op de flacon staat echter vermeld dat dit niet te gebruiken zou zijn op notebooks, maar dit is cht wel het geval!!

Voor wat betreft de gebruiksaanwijzing: goed schudden en spuiten op b.v. een tissue (dat doe ik op deze manier) en vervolgens op het scherm. NIET DIRECT spuiten op het beeldscherm!!

Ik heb dit van de oud-cordinator van de HCC-Testbank en deze was een rasechte technicus (uiteraard nog steeds), waar ik nog steeds adviezen van krijg. In deze functie was hij nauw betrokken met leveranciers van hardware en dit produkt werd sterk aangeraden door beeldbuisfabrikant Iiyama : onder de pc-kenners geen onbekende > dit is een heel goed A-merk. Zij gebruikte niet anders.

Dus: ik zou zeggen > mensen doe je voordeel hiermee.  ;)

Re: Reinigen/schoonmaken van beeldschermen.
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2007, 18:10:19 »
Ik doe dit al jaren met een microvezel doekje gedrenkt in water met een beetje afwasmiddel.
Vervolgens wring ik de overtollige zeepsop uit de doek zodat het nog maar vochtig is, en poetsen maar.
Vervolgens wrijf ik het beeldscherm op met keukenrol totdat die droog is.

Dure middelen is onzin in mijn optiek ;)
Alles is beter dan niks, het enige wat telt is muziek.

« Reactie #2 Gepost op: 2 april 2007, 18:36:54 »
Het gaat -miji- er niet zozeer om dat ik of een ander dure middelen gebruik, maar wl om het feit dat ik (zeer) zuinig wil om gaan met mijn spullen : dat (lees aanschaf) is al duur genoeg. En wanneer ik door gebruik te maken van goedkope middelen het een en ander aantast -denk een de coating van het scherm- en op een gegeven moment "merk" je dat (in de praktijk): dan ben je toch wel heel erg ZUUR.
Ik heb dit produkt ook gebruikt met een keukenrolpapier, maar op het beeldscherm van de laptop zie je de afdrukken van dit papier wat ook niet de bedoeling is. En met een tissue heb je dit niet.
Bovendien poets ik ook niet iedere week, maar wanneer nodig en zo gaat een (duur) produkt ook best wel lang mee, moet ik zeggen.  ;)

*

Sterremuur

• 12504
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
« Reactie #3 Gepost op: 2 april 2007, 19:36:20 »
Ik heb inderdaad zo'n (drijfgasloze) spraybus van mijn baas voor beeldschermen. Daar kreeg ik overigens ook goed de bruine prut mee van de bedieningstoetsen van de GX-625, zodat dat nu weer helder wit is.
Tapedecks?? Kijk ook eens op http://www.tapedeckforum.nl

*

sloothaas

« Reactie #4 Gepost op: 2 april 2007, 19:36:28 »
Ik doe dit al jaren met een microvezel doekje gedrenkt in water met een beetje afwasmiddel.
Vervolgens wring ik de overtollige zeepsop uit de doek zodat het nog maar vochtig is, en poetsen maar.
Vervolgens wrijf ik het beeldscherm op met keukenrol totdat die droog is.

Dure middelen is onzin in mijn optiek ;)

ons bint zuunig h ;D ;D

*

Sterremuur

• 12504
    • Sterremuur
« Reactie #5 Gepost op: 2 april 2007, 19:37:17 »
Je doet jaren met zo'n bus hoor...

*

sloothaas

« Reactie #6 Gepost op: 2 april 2007, 19:38:27 »
Ik heb inderdaad zo'n (drijfgasloze) spraybus van mijn baas voor beeldschermen. Daar kreeg ik overigens ook goed de bruine prut mee van de bedieningstoetsen van de GX-625, zodat dat nu weer helder wit is.

bruine prut? Gebruik je wel WC-papier en was je je handen wel? ;D ;D

*

KT88

• 27697
  • The cat's meow
« Reactie #7 Gepost op: 2 april 2007, 19:39:03 »

bruine prut? Gebruik je wel WC-papier en was je je handen wel? ;D ;D

Bruine prut van de chocoladehaas.  ;)
Mensen zijn soms al geschokt door wat ik zg.
Ze zouden eens moeten weten wat ik dnk.....

*

Sterremuur

• 12504
    • Sterremuur
« Reactie #8 Gepost op: 2 april 2007, 19:42:09 »
Je kan hier ook nooit iets zeggen.  >:(

;)

Het ding is denk ik nooit gepoetst geweest. Kwam uit een lokale omroepstudio.

;)

*

sloothaas

« Reactie #9 Gepost op: 2 april 2007, 19:46:02 »

en als je hem van je baas steelt krijgt ;D ;D

« Reactie #10 Gepost op: 2 april 2007, 20:07:29 »

Ligt er aan hoe groot je scherm is.  :D

« Reactie #11 Gepost op: 2 april 2007, 21:02:39 »
Overigens : denk ook eens aan gebruik van dit produkt bij het schoonmaken van de glasplaat van een flatbedscanner of kopieerapparaat.
Het werkt goed.
Met deze raad en goede tip wilde ik eenieder van jullie hiervan op de hoogte stellen, maar zeker niet op kosten jagen. Het staat eenieder vrij wat hij/zij ermee zal gaan doen. Ik kan ook niet in een andermans portemonnaie kijken: ik zou ook niet wten wt hieraan te beleven zou zijn > ik weet wel leukere dingen (te verzinnen) .....

« Reactie #12 Gepost op: 2 april 2007, 21:11:09 »
Het gaat mij niet zo om het geld, ik heb op het werk te beschikking over beeldscherm reinigers ;)

Alleen thuis gebruik ik het niet, op mijn manier lukt het mij even goed ;) :)

*

sloothaas

« Reactie #13 Gepost op: 2 april 2007, 21:21:58 »
Het gaat mij niet zo om het geld, ik heb op het werk te beschikking over beeldscherm reinigers ;)

Alleen thuis gebruik ik het niet, op mijn manier lukt het mij even goed ;) :)

gewoon een paar keer flink niezen en uitsmeren ;D ;D

*

Sterremuur

• 12504
    • Sterremuur
« Reactie #14 Gepost op: 2 april 2007, 22:52:10 »
Overigens : denk ook eens aan gebruik van dit produkt bij het schoonmaken van de glasplaat van een flatbedscanner of kopieerapparaat.
Het werkt goed.
Met deze raad en goede tip wilde ik eenieder van jullie hiervan op de hoogte stellen, maar zeker niet op kosten jagen. Het staat eenieder vrij wat hij/zij ermee zal gaan doen. Ik kan ook niet in een andermans portemonnaie kijken: ik zou ook niet wten wt hieraan te beleven zou zijn > ik weet wel leukere dingen (te verzinnen) .....

Nou, voor flatbedscanners en kopieermachines heeft mijn bass weer een ander spulletje. Dat is een wittige vloeistof die je a.h.w. in het glas moet poetsen. Het wordt er zeer spiegelglad van en vuilafstotend. Heel wat anders dan beeldschermreiniger. Het is op basis van fijn verdeelde paraffine of zo.