*

KT88

• 27950
  • "Hate me now. Thank me later."
Re: HET Reparatie topic. voor de versterker en receivers.
« Reactie #8970 Gepost op: 31 december 2017, 20:13:09 »
@ Richard:
Als deze storing op alle kanalen optreedt, dan ligt dat met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan de regelunit RSP-980.
Het is namelijk zéér onwaarschijnlijk dat van de eindversterker ineens álle kanalen dezelfde klacht vertonen.

En aangezien het om Rotel gaat, verdenk ik elcootjes en soldeerverbindingen.
Als ik me goed herinner is dat al SMD, dus effe opletten wat daarin gaat en waarmee het gesoldeerd is (post-2006 is loodvrij, niet gaan mixen met loodhoudend).

*

HaaVee

• 262
« Reactie #8971 Gepost op: 4 januari 2018, 08:20:31 »
De versterkercombinatie van mijn zwager geeft een variabel uitgangsniveau. Bij gemiddeld luisterniveau gat hij om de zoveel minuten een seconde of wat luider spelen en valt dan weer terug.
Het betreft een Rotel RSP-980 processor en bijbehorende vijfkanaals eindversterker.

Is dit een bekend probleem, of een teken van het begin van het einde?
Ik heb dit ook met mijn (7 jaar oude) NAD C316Bee. Moet ook gerepareerd worden. Kent iemand een betrouwbaar adres in de buurt van Rotterdam / Delft / Den Haag?

*

HaaVee

• 262
« Reactie #8972 Gepost op: 9 januari 2018, 19:19:52 »
De versterkercombinatie van mijn zwager geeft een variabel uitgangsniveau. Bij gemiddeld luisterniveau gat hij om de zoveel minuten een seconde of wat luider spelen en valt dan weer terug.
Het betreft een Rotel RSP-980 processor en bijbehorende vijfkanaals eindversterker.

Is dit een bekend probleem, of een teken van het begin van het einde?
Ik heb dit ook met mijn (7 jaar oude) NAD C316Bee. Moet ook gerepareerd worden. Kent iemand een betrouwbaar adres in de buurt van Rotterdam / Delft / Den Haag?
Iemand een suggestie?

*

Opa S.

• 6268
  • O<erveendfant terrible
    • Second Life Audio
« Reactie #8973 Gepost op: 9 januari 2018, 21:06:01 »
Thanatos?
With sufficient thrust ducks fly just fine.
            >(.)__ <(.)__ =(.)__
               (___/  (___/  (___/

*

HaaVee

• 262
« Reactie #8974 Gepost op: 10 januari 2018, 07:12:02 »