Re: HET Reparatie topic. voor de versterker en receivers.
« Reactie #9105 Gepost op: 19 mei 2019, 10:31:06 »
Goedendag,

Ik bezit een NAD C372. Een wat ouder beestje.
Ik heb deze een tijd geleden aangeschaft, maar ben niet zo blij met het geluid wat er uit komt.
Naar mijn gevoel klopt dit niet helemaal. Er zit een tikje distortion aan het geluid, lijkt het wel. Om het zo maar te beschrijven.

Ik heb het voorversterker gedeelte van de NAD al aangesloten gehad op een andere eindversterker, en dan is het geluid ook niet echt fijn. Het speelt wel, maar toch heb ik het gevoel dat het soms niet klopt.

Ik heb op dezelfde speakers een andere versterker aangesloten, en dat klinkt prima.

Na openmaken van de Nad, zie ik dat deze toch wel erg vies is op de printen. En in het algemeen. Het ziet er oud uit.

Een schoonmaakbeurt, en een revisie, met afregelen zou dat nog zinvol zijn aan kosten? De opvolger van deze versterker zijn toch wel wat problemen mee lees ik op het net, anders had ik die wel gekocht.

« Laatst bewerkt op: 19 mei 2019, 10:46:02 door Toni71 »

« Reactie #9106 Gepost op: 19 mei 2019, 10:53:09 »
Je moet maar kijken of je het waard vindt, een goede C372 doet rond de 250-300 euro. Verder een rotapparaat om aan te werken, veel slechte solderingen maar ook elco's die na 15 jaar versleten zijn.
Bij de voorloper wilden de voedingselco's weleens open klappen.

Ik meen dat dit ook zo'n rotapparaat is waar alles eerst helemaal uit elkaar moet om bij de grote print te kunnen komen...denk dat je zo 250+ kwijt bent als je hem wilt laten repareren en recappen.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2019, 10:58:10 door Mr.Tisniks »
nͫٴiͤٴcͫٴeͤ੮Һ૯ ცɿ૭ ૭คעٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴٴ ٴٴٴ

« Reactie #9107 Gepost op: 19 mei 2019, 11:08:20 »
Thx, ik ga denk ik mijn verlies maar nemen dan.
Beter wat nieuwer aanschaffen.