(buizen)hoofdtelefoonversterker werkt niet :(
« Gepost op: 14 april 2007, 14:51:51 »
Hallo,

Ik heb vandaag via marktplaats een buizenhoofdtelefoonversterker binnen gekregen, maar het is mij nog niet gelukt om er een normaal geluid uit te halen. Het is een little dot++

Ik hoor alleen maar in de linker oorschelp ergens uit de verte de muziek komen. Nu heb ik 'm op mijn cd-speler aangesloten met een simpele (dropveter) interlink.  Maar zelfs dan moet er minimaal stereo geluid uit komen op normale sterkte.

De buizen lijken goed geinstalleerd. De 2 grotere buizen wordt heet, alleen de twee kleinere buizen worden niet erg warm, maar ze geven wel een beetje licht. (Of zouden die kleine buisjes net zo heet moeten worden?)

De hoofdtelefoon is sowieso goed, want dat heb ik al getest.

Heeft iemand tips of iedeen over wat er mis zou kunnen zijn.
Ik heb zelf nog geen ervaring met buizenversterkers, dus graag een beetje uitleg op leken niveau :)

alvast bedankt

*

Sterremuur

• 12569
  • Tegenwoordig niet meer druk...
    • Sterremuur
Re: (buizen)hoofdtelefoonversterker werkt niet :(
« Reactie #1 Gepost op: 14 april 2007, 14:56:40 »
Je kunt een aantal testen doen:

de aansluitingen van de dropveter omdraaien: resultaat?

de grote buizen onderling verwisselen: resultaat?

de kleine buizen (als ze identiek zijn) idem: resultaat?

En verwisseling per keer doen om te testen.

Check eventuele uitgangs- en ingangs potjes op CD-speler en versterker.
Tapedecks?? Kijk ook eens op https://www.tapedeckforum.nl

« Reactie #2 Gepost op: 14 april 2007, 16:45:51 »
Ik heb de grote buizen omgewisseld.
Daarna kwam er wel enige verbetering: Er was iig stereo geluid

Nu laat ik hem al een tijdje draaien, en het lijkt wel of ieder kwartier het geluid ietsje beter wordt. Maar ik ben nog lang niet tevreden.

Ik meld binnenkort wel even hoe het verloopt.

(En is het trouwens normaal dat niet alleen de buizen heet worden maar ook de rest van de versterker?)

*

Sterremuur

• 12569